1402-06-11   ||   1980

پایان کار آوردگاه ملی شکوهمند انجمن بولس و پتانک

چهاردهمین دوره مسابقات بولس و پتانک قهرمانی کشور انتخابی تیم‌های ملی زنان و مردان به میزبانی پایتخت سازماندهی شد

به گزارش کمیته ارتباطات انجمن بولس و پتانک ج.ا.ایران، چهاردهمین دوره مسابقات بولس و پتانک قهرمانی کشور انتخابی تیم‌های ملی زنان و مردان در دو رده سنی به میزبانی مجموعه ورزشی آزادی دهکده المپیک تهران طی روزهای 06 تا 10 شهریورماه سال جاری با حضور تیم‌هایی منتخب از استان‌های سراسر کشور برگزار گردید. در ماراتن آوردگاه چهاردهم که بزرگترین رقابت‌های تاریخ فعالیت‌های این رشته در کشور به شمار می‌آید، مجموعاً 308 مسابقه محدود به زمان در دسته دابل (زنان و مردان) و سینگل (دختران و پسران) در چهار روز و در باهویت‌ترین مجموعه ورزشی بین‌المللی ایران سازماندهی گردید که در نهایت نتایج ذیل حاصل گردید:

دسته بزرگسالان دابل زنان

مقام اول: تیم ارغوان – محبوبه قنبری و مهین روحی (قم)

مقام دوم: تیم امپراطور – هنگامه فلاح جوشقانی و مهرانه فلاح جوشقانی (قم)

مقام سوم مشترک: تیم رز سفید – الهام فرامرزپور و زینب فکورفرد (فارس)

مقام سوم مشترک: تیم آتوسا – افسون نوروزی و فاطمه عبدالهی (فارس)

دسته جوانان سینگل دختران

مقام اول: آناهیتا فتاحی (کرمان)

مقام دوم: سحر کریمی (کرمان)

مقام سوم مشترک: سارا اعتمادی (فارس)

مقام سوم مشترک: مهشاد مصدریان (سمنان)

دسته بزرگسالان دابل مردان

مقام اول: تیم شهدای گمنام – غلامعلی شهمرادی و سیدبلال میرزایی (گلستان)

مقام دوم: تیم گوی و میدان – محسن محمدعلی‌نژاد و مرتضی محمدعلی‌نژاد (کرمان)

مقام سوم مشترک: تیم تختی – مسعود عسکری و اکبر جعفری (کرمان)

مقام سوم مشترک: تیم آرسس – محسن اکبرپور و حسینعلی بدری (خراسان رضوی)

دسته جوانان سینگل پسران

مقام اول: رضا شهمرادی (گلستان)

مقام دوم: امیرمحمد صالحی (فارس)

مقام سوم مشترک: طاها شریفی (کرمان)

مقام سوم مشترک: نیما بژگول (کرمان)

 

تیم منتخب استان گلستان با مجموع دو مدال طلا بر بام پتانک ایران ایستاد. تیم‌های منتخب استان‌های کرمان با کسب یک مدال طلا، دو مدال نقره و سه مدال برنز و قم با کسب یک مدال طلا و یک مدال نقره به ترتیب در جایگاه دوم و سوم مجموع امتیاز کسب مدال ایستادند. تیم‌های فارس، سمنان و خراسان رضوی نیز به ترتیب در جایگاه چهارمی و ششمی مشترک رتبه‌بندی شدند. همچنین تیم‌های منتخب استان‌های گلستان با کسب دو مدال طلا و بهترین عملکرد در گروه آقایان (جوانان و بزرگسالان) و استان قم با یک مدال نقره زنان و نیز کرمان با کسب یک مدال طلا و یک مدال نقره در دختران بهترین عملکرد را در گروه بانوان به ثبت رساندند. تیم داوران و پرسنل اجرایی مسابقات به رهبری علی‌اکبر سلطانی‌برهمن (کارشناس خبره انجمن) شامل امین ابراهیمیان (رئیس انجمن استان تهران)، نرگس آشنافر (دستیار ویژه رئیس انجمن)، مهران رستمی (دبیر انجمن استان تهران)، حسین واعظ‌زاده (رئیس انجمن استان خوزستان)، مونا روجایی (مدیر ثبت‌نام و پذیرش مسابقات)، محبوبه مرادی (داور)، معصومه کارگر (داور) و رحیم بهادرزاده (داور) سازماندهی این رویداد با کیفیت را با رعایت بالاترین استانداردهای بین‌المللی عهده‌دار بوده‌اند.

دکتر جاسم منوچهری بنیان‌گذار و رئیس انجمن بولس و پتانک جمهوری اسلامی ایران و عضو هیأت اجرایی فدراسیون جهانی پس راه‌اندازی زمین بولس و پتانک در مجموعه ورزشی آزادی، سرمایه‌گذاری انجمن در ساخت و تجهیز این مرکز را مثبت و به نفع توسعه رشته‌های تحت پوشش ارزیابی نمود و به عنوان رئیس ستاد سازماندهی این رویداد از پشتیبانی همه جانبه مدیریت محترم مجموعه ورزشی آزادی، شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، مقامات مسئول در وزارت ورزش و جوانان، شبکه ورزش سیما فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی که نقش بسزائی در برگزاری شکوهمند مسابقات را دربر داشته‌اند، تقدیر و تشکر کرد.