1402-06-01   ||   1212

بازگشت تیم ملی پتانک از مالزی

تیم ملی پتانک کشورمان عصر روز گذشته از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) وارد تهران شد

به گزارش کمیته ارتباطات انجمن بولس و پتانک ج.ا.ایران، رقابت‌های تریپل و شوتینگ پتانک قهرمانی زنان و مردان آسیا از 26 تا 29 مردادماه سال جاری در ورزشگاه پتانک کوالالامپور مالزی با حضور تیم های ملی 20 کشور برگزار گردید که در پایان و در جدول ترپیل زنان ویتنام، تایلند ب، کامبوج و تایلند آ؛ و در جدول ترپیل مردان تایلند، کامبوج ب، کامبوج آ و اندونزی؛ و در جدول ترپیل جوانان تایلند آ، ویتنام، چین‌تایپه و کامبوج به ترتیب صاحب گردن‌آویز طلا تا برنز مشترک شدند. در دسته شوتینگ زنان نیز کامبوج، مالزی، چین و تایلند؛ و در دسته شوتینگ مردان تایلند، چین، ویتنام و کامبوج؛ و در دسته شوتینگ جوانان تایلند، ویتنام، اندونزی و مالزی به ترتیب بر سکوهای اول تا سوم مشترکی مسابقات ایستاند.

تیم‌های ملی تریپل زنان (با ترکیب منوچهری، مرادی و کارگر) و تریپل مردان (با ترکیب ابراهیمیان، کاویانفر و مریخ) کشورمان نیز علی رغم پیروزی مقابل کره جنوبی و هنگ کنگ در دور مقدماتی رقابت‌ها و شکست مقابل مالزی، کامبوج، سنگاپور و چین از صعود و دستیابی به مدال بازماند. در دسته شوتینگ مردان امین ابراهیمیان به دور حذفی صعود پیدا نکرد و در رقابت‌های شوتینگ زنان نیز معصومه کارگر نماینده کشورمان پس از جابجایی رکورد بین‌المللی ایران و ثبت مجموع حد نصاب امتیاز 37 به دور حذفی راه یافت و با قبول شکست مقابل کامبوج به رتبه پنجمی آسیا بسنده کرد.

گفتنی است تیم‌های ملی صاحب عناوین قهرمانی گوناگون در این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا دارای سابقه بیش از 40 سال فعالیت در رشته پتانک و حمایت‌های مالی و سخت افزاری دولتی بوده که در سنوات گذشته هریک میزبان مسابقات قهرمانی آسیا، سی گیمز، مسابقات قهرمانی جهان، جام کنفدراسیون‌ها و غیره بوده‌اند. برابر مصوبه هیأت اجرایی کنفداسیون آسیا، مقرر است مسابقات سینگل، دابل و دابل میکس پتانک قهرمانی آسیا در سال 2024 در چین تایپه و مسابقات تریپل و شوتینگ پتانک قهرمانی آسیا در سال 2025 در ایران سازماندهی گردد.

تیم ملی پتانک کشورمان عصر روز سه‌شنبه 31 مردادماه از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) وارد تهران شد.