1399-10-27   ||   2941

عالی‌ترین رُکن اجرایی کنفدراسیون بین‌المللی بولس تشکیل جلسه داد

هیأت اجرایی کنفدراسیون بین‌المللی ورزش بولس نخستین جلسه سال 2021 خود را دقایقی پیش با مصوباتی مهم به پایان رساند

به گزارش کمیته ارتباطات تشکیلات بولس و پتانک ایران، نخستین جلسه عالی‌ترین رُکن اجرایی کنفدراسیون بین‌المللی ورزش بولس عصر امروز با حضور تمامی اعضاء در بستر فضای مجازی تشکیل گردید. در این گفتگوی ویدئویی که با سخنان رئیس کنفدراسیون آغاز شد، ضمن ابراز تاسف از درگذشت کریستین لاکوسته (رئیس پیشین فدراسیون بین‌المللی بولس)، در خصوص وضعیت این رشته و نیز جنبش المپیک در دوران همه‌گیری کووید-19 توضیحاتی ارائه گردید. سپس دبیرکل کنفدراسیون گزارش مالی سال 2020 را ارائه نمود و تقویم پیشنهادی سال 2021 را با ذکر جزئیات و ضمن وجود معضل کرونا و چالش‌های پیشرو و راه‌حل برون رفت به منظور اجرای کامل آن به سمع و نظر اعضاء رسانید.

در این جلسه ضمن تائید موفقیت و کیفیت برنامه‌های ملی و جهانی مجازی اجرا شده توسط تشکیلات بولس و پتانک کشورمان، از دکتر منوچهری عضو هیأت اجرایی کنفدراسیون بین‌المللی بولس جهت حضور در کمیسیون فنی مشترک با هدف توسعه برنامه‌های سال جاری میلادی نیز دعوت به عمل آمد. تقویم عملیاتی سال 2021 مصوب این جلسه در راستای پیش‌بینی تمهیدات لازم و حضوری قدرتمند در برنامه‌های آن، هفته آینده به سازمان تیم‌های ملی بولس و پتانک ایران ابلاغ خواهد شد.

رشته بولس یک ورزش تمرکزی فرانسوی است که فدراسیون بین‌المللی آن 110 سال پیش تاسیس و پس از گذشت سال‌ها فعالیت سرانجام در سال ١٩٨٦ توسط کمیته بین‌المللی المپیک (آی. او. سی.) شناسایی و رسمیت کامل دریافت نموده است. این رشته ورزشی که دارای بیش از 200 میلیون نفر عضو در سطح بیش از 165 کشور جهان است، علاوه بر شناسایی در انجمن جهانی فدراسیون‌های بین‌المللی ورزشی (گایسف) و شورای المپیک آسیا، عضو رسمی بازی‌های جهانی، بازی‌های مدیترانه، بازی‌های کشورهای مشترک المنافع، بازی‌های ایالات کوچک اروپا، بازی‌های جنوب شرق آسیا و بازی‌های اقیانوس هند نیز می‌باشد. تشكيلات بولس و پتانك جمهوری اسلامی ایران توسط دکتر جاسم منوچهری ملی پوش و قهرمان اسبق ایران و جهان، عضو هیأت علمی دانشگاه و پژوهشگر مطالعات رفتار مصرف‌کننده و روابط بین‌الملل در ورزش در سال 2007 بنیان نهاده شد و در سال 2009 نیز به عضویت فدراسیون جهانی درآمد. اين سازمان که به عنوان یگانه نهاد ملی عضو کنفدراسیون‌های آسیایی و جهانی ورزش‌هاى بولس و پتانک (از سال 2009 تاکنون) شناخته می‌شود، دارای هفت کرسی اثرگذار بین‌المللی بوده و به عنوان تنها مجری سیاست‌های فدراسیون‌هاى بین‌المللی رشته‌هاى ورزشى تحت پوشش با فعالیت گسترده در جمهوری اسلامی ايران، به وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک معرفی شده است.