1399-09-28   ||   4346

نمره 20 برای تشکیلات بولس و پتانک ایران در سال 2020

فعالیت‌های چشم‌گیر بولس و پتانک ایران کارنامه‌ای فاخر در واپسین هفته‌های قرن 14 شمسی به‌جای گذاشت

به گزارش کمیته ارتباطات بولس و پتانک کشور، کلود آزما رئیس فدراسیون بین‌المللی پتانک (اِف. آی. پی. جِی. پی.) در نامه‌ای رسمی ضمن تعیین مأموریت جدید بین‌المللی برای بنیان‌گذار ورزش‌های بولس و پتانک ایران، تشکیلات ملی این رشته را جزو فعال‌ترین فدراسیون‌های ملی عضو اِف. آی. پی. جِی. پی. دانست. مجموعه بولس و پتانک ایران با زیرساخت مناسب برای توسعه بُعد قهرمانی رشته‌های تحت پوشش که آموزش صحیح هدفمند و سازماندهی رقابت‌های ملی باشکوه را همواره در دستور کار داشته است، درخششی کم نظیر در توسعه ارتباطات بین‌المللی و منزلت فراملی را در دهه پایانی قرن 14 شمسی در کارنامه زرین خود به ثبت رسانده و با بهترین سطح ممکن مشارکت در سیاست‌گذاری‌های کلان رشته‌های یادشده در سطح قاره‌ای و جهانی، به فعالیت گسترده خود ادامه می‌دهد.

در بخشی از نامه رسمی کلود آزما رئیس فدراسیون بین‌المللی پتانک خطاب به یک سازمان بین‌المللی مهم چنین آمده است:

"پتانک به عنوان یک رشته ورزشی شناسایی‌شده در جنبش المپیک در اکثر رویدادهای چندورزشی جهان حضور دارد. به ویژه، ما از جام جهانی پتانک آفلاین به عنوان یک رویداد بسیار باکیفیت در جریان اپیدمی تجربه‌ای مثبت داشته‌ایم که نه تنها با دوران شیوع کووید-19 بلکه با پسا اپیدمی نیز سازگار می‌باشد. به همین دلیل است که فدراسیون بین‌المللی پتانک توانسته است جمعیت چندمیلیونی هواداران خود را یکپارچه نموده و برنامه‌های مهمی را در اقصی نقاط جهان سازماندهی نماید. به خاطر جهانی بودن، کیفیت آن و مخاطبین آن، پتانک مستحق این جایگاه متعالی می‌باشد.

همچنین تائید می‌کنم که انجمن بولس و پتانک ایران (بی. پی. اِی. آی.)، تحت ریاست بنیان‌گذار آن دکتر جاسم منوچهری، یکی از فعال‌ترین فدراسیون‌های ملی ما در سال 2020 بوده است. وی که پیش از این در کمیته اجرایی کنفدراسیون ورزش بولس آسیا (اِی. بی. اِس. سی.) جلوس کرده است، پیرو موفقیت در سازماندهی اولین دوره جام جهانی پتانک آفلاین که به ابتکار وی رقم خورد، هم اکنون عضو گروه‌کاری شکل‌گرفته برای برنامه‌ریزی و توسعه رویدادهای آفلاین آتی می‌باشد.

همچنین مایلم دکتر منوچهری را که مسئول توسعه پتانک در منطقه آسیای غربی و میانه است، به منظور نهایی ساختن بستری خوب درجهت همکاری ورزشی مطابق با اهداف منشور المپیک تحت نظارت سازمان شما و کشورهای عضو آن، به مذاکره با شما دعوت گردد."

تشكيلات بولس و پتانك جمهوری اسلامی ایران توسط برادران منوچهری ملی پوشان و قهرمانان پیشین ایران و جهان و پژوهشگران حوزه گردشگری، رفتار مصرف‌کننده و روابط بین‌الملل در ورزش در آذرماه سال ١٣٨٨ در سالن کنفرانس ورزشگاه ابن سینای شهر همدان بنیان نهاده شد و سپس برنامه‌های توسعه محور خود را تحت تقویم سالیانه برگزار نموده است. اين سازمان که هم اکنون دارای هفت کرسی اثرگذار بین‌المللی می‌باشد، به عنوان یگانه نهاد ملی عضو کنفدراسیون‌های آسیایی و جهانی ورزش‌هاى بولس و پتانک و تنها عضو، نمایندگی رسمی و مجری سیاست‌های فدراسیون‌هاى بین‌المللی رشته‌هاى ورزشى مذكور با فعالیت گسترده در جمهوری اسلامی ايران محسوب می‌گردد.